Uppdaterad information COVID-19 från Propoint AB

Här följer uppdaterad information om läget i vår verksamhet:

  • Vi har sedan flera veckor varit mycket restriktiva med alla former av externa besök, och i de fall det har förekommit, noggrant utrett att besökare ej rest i något av riskområdena.
  • Vi arbetar enligt försiktighetsprincipen, och personal som har symptom stannar hemma. Vi sätter anställda eller nära anhöriga som kan ha exponerats för smitta vid resor i karantän. Även frisk personal med nära anhöriga med symptom sätts i karantän i möjligaste mån.
  • Vi har tillsett att beredskap finns att arbeta hemifrån, för de som har sådana roller.
  • Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och informerar personalen löpande.

Vi räknar med en något förhöjd frånvaro framöver men i dagsläget är det “business as usual” på Propoint. Vi har spridda störningar vad gäller materialleveranser, men anser att vi har situationen under kontroll. De långtgående framtida effekterna på materialförsörjningen och personalsituationen är svåra att sia om, men vi följer utvecklingen noga och kontaktar våra kunder direkt om störningar uppstår.

Vi ser att det nu mer än någonsin är viktigt med ett tätt samarbete mellan oss, kunder och leverantörer. För att säkerställa vår leveransförmåga ber vi våra kunder att se över Era behov för perioden 3-6 månader, gärna längre och lägga in beställningar. Det förekommer rejält förlängda ledtider på mönsterkort, initialt drivet av 5G-utbyggnad i Kina, men där leverantörerna bedömer att det kommer att öka ytterligare på grund av virusutbrottet. Vi har vant oss vid ledtider på 5-7 veckor, nu har vi exempel på 16 veckor.

Propoint arbetar intensivt på att hantera situationen, och vi finns till Ert förfogande för ev. frågor.

Med vänlig hälsningar,

Pether Nordström

VD, Propoint AB

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.